NZZ: 10 Beauty brands from Switzerland handpicked by lifestyle editor

We are so proud to be chosen by the NZZ Bellevue editorial team as one of 10 young Swiss skincare brands recently. It is a great honour that our products and philosophy are well-understood, recognised and valued by industry’s professionals . Thank you so much! 

Luxury oils from the Blue Zone of Sardinia: IKNOSGENERATION 

 One foot in Sardinia, the other in Zurich, but spirit and soul in the whole world: IKNOSGENERATION is the name of the beauty brand from Sisi Gu, a cosmopolitan from China who, after a career in the luxury industry, is now the mother of two children in Switzerland and on the Mediterranean island lives.
Her label with two high-quality oils for the face and body has been around since 2022.
The holistic skin care combines the Asian well-being philosophy with nature in the blue zone of Sardinia and Swiss precision - packed in Miron glass, recyclable plastic and paper as well as biodegradable mycelium.
At 138 francs for the "Immortelle" facial oil (30 ml), Iknosgeneration positions itself in the luxury sector, but can certainly compete with similarly formulated products from world-famous luxury brands.

 

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Wir sind sehr stolz, kürzlich von der NZZ Bellevue-Redaktion zu einer von 10 jungen Schweizer Hautpflegemarken gewählt zu werden. Es ist eine große Ehre, dass unsere Produkte und unsere Philosophie von Branchenexperten gut verstanden, anerkannt und geschätzt werden. Vielen Dank!

Luxusöle aus der Blauen Zone Sardiniens: Iknosgeneration

Ein Fuss auf Sardinien, der andere in Zürich, Geist und Seele aber in der ganzen Welt: IKNOSGENERATION heisst die Beauty-Marke von Sisi Gu, Weltbürgerin aus China, die nach einer Karriere in der Luxusindustrie heute als Mutter zweier Kinder in der Schweiz und auf der Mittelmeerinsel lebt.
Seit 2022 gibt es ihr Label mit zwei hochwertigen Ölen für Gesicht und Körper.
Die ganzheitliche Hautpflege vereint asiatische Wellbeing-Philosophie mit der Natur in der Blauen Zone Sardiniens und Schweizer Präzision – verpackt in Mironglas, rezyklierbarem Kunststoff und Papier sowie biologisch abbaubarem Myzelpilz.
Mit 138 Franken für das «Immortelle»-Gesichts-Öl (30 ml) positioniert sich Iknosgeneration im Luxusbereich, kann sich aber mit ähnlich formulierter Produkte weltbekannter Luxusmarken durchaus messen.
 
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